Ny blogg om det fantastiska med sociala medier

Tanken är att det här ska bli en samling med exempel på där social medier har tillfört ett mätbart värde till ett företag eller organisation. Skicka in ditt bidrag via den e-post som du hittar på sidan om hur du bidrar med exempel.

Kommentera gärna uppbyggnaden av samlingen så justerar jag efter era önskemål. Det som dock inte kommer att ändras är huvudsyftet med bloggen: att lyfta fram konkreta, genomförda och mätbara exempel på då sociala medier tillfört nytta till ett svenskt företag/varumärke/organisation – och till vilken kostnad. Just det senare blir väl den svåraste delen att få in information om och jag förstår att många inte vill avslöja den. Läs mer om några alternativa förslag på redovisning av kostnaden.

Varför bara svenska företag och verksamheter? Helt enkelt för att exempelsamlingen blir mer konkret användbar för alla som arbetar med att övertyga om nödvändigheten av  sociala medier om exemplen finns nära. Och att de svenska exemplen finns där ute är jag övertygad om – skicka in ditt idag!

/Rickard

Annonser
Det här inlägget postades i Om bloggen Sociala medier funkar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s