Mål lika viktigt som mätning av sociala medier

Annika Lidne (@annika) från Disruptive Media bloggar på trendspaning.se om vikten av att sätta upp mål med närvaron i sociala medier.

Varför ska vi hålla på med sociala medier? För att korta köerna till kundtjänsttelefonen? För att sälja mer? Gör målet klart för dig – annars kan du aldrig mäta effekten.

Annonser
Det här inlägget postades i Mäta sociala medier, ROI. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s