Så skickar du in ditt bidrag

För att öka den här samlingens trovärdighet vill jag att ditt bidrag uppfyller fyra enkla  kriterier:

  1. Genomfört. Här samlar jag exempel som sjösatts, gått live, finns i verkligheten, används. För att jag vill gärna att resultatet ska ha…
  2. …mätbar effekt. Gärna i kronor och ören men andra mätpunkter funkar lika bra så länge de går att hänföra till exemplet. (Ökad varumärkeskännedom till exempel.) Vänta med att skicka in ditt exempel tills du har mätt effekten.
  3. Skicka med länkar.
  4. Och om det inte är alltför hemligt; kostnaden för aktiviteten/kampanjen/det nya arbetssättet. Om du inte kan redovisa i kronor kan du kanske bjuda på relativa tal? (För 12 procent av marknadsbudgeten ökade vi försäljningen med 16 procent eller i sociala medier blev kontaktkostnaden 32 procent jämfört med den för direktreklam).

Och dessutom;  exempel från Sverige eller svenska verksamheter ska det vara. Då tror jag att exemplen blir mer användbara och till en bättre hjälp för de som vill använda den här bloggen som en källa att hämta argument och inspiration från. Eller vad tror du?

Ditt bidrag skickar till denna e-post.

En kommentar till Så skickar du in ditt bidrag

  1. Ping: Ny blogg om det fantastiska med sociala medier | Sociala medier funkar

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s